Forskningsgruppen for uhæmmet vidensanvendelse

Projekt Co-create UVA

Projekt Co-create er et paraplyprojekt hvor vi samarbejder med en lang række partnere der alle har behov for kreativitet i deres organisation. På baggrund af vores forskning og de materialer vi løbende udvikler, gennemfører vi processer og undervisning på en måde der løser et konkret behov i organisationen. Samtidigt indsamler vi forskningsdata der anvendes i vores fortsatte forskning.

Vores forskningsmetode er primært aktionsforskning. Det betyder at vi ofte er involverede i både planlægningen  og gennemførelsen af de projekter, vi driver forskning på. På den måde har vi udviklet både vores teori om Kreativitet som Uhæmmet Videns Anvendelse samt alle de metoder, værktøjer og øvelser du kan finde på denne hjemmeside. Du er derfor mere end velkommen til at inviterer os med hvis dit projekt handler om implementering af kreatvitet i din organisation.

Alle de teorier, koncepter, bøger/artikler, videoer og procesmaterialer du kan finde på vores hjemmeside er resultatet af vores hidtidige forskning. Når vi indgår i et projekt med dig er det som regel med følgende mål for øje:

• At løse den opgave du stiller.
  • Udvikling af materialer og udgivelser der publiseres i en open source form, der gør det gratis og let tilgængeligt for praktikere der besøger vores hjemmeside.
  • Læring for de praktikere, der er involveret i det konkrete projekt.
  • Videnskabelige materialer og udgivelser, som udgives i bog-form eller i journals

Vi ønsker at udvikle praktiske og videnskabelige bidrag til alle, der interesserer sig for eller arbejder med kreativitet som uhæmmet anvendelse af viden.

Aktionsforskning baserer sig, som alt anden forskning, på DATA. Vores fortsatte forskning er dybt afhængige af at ressourcerne på hjemmesiden anvendes af praktikere i så stort et omfang som muligt - og at vi får adgang til data om den impact det skaber for individer og organisationer. Derfor formidler vi løbende vores forskning, koncepter og materielar i form af denne hjemmeside, kurser og uddannelser. Det giver os en mulighed for at have fingeren på pulsen i forhold til dine behov for kreativitet og vores materialers anvendelighed til at opfylde behovet.

Herunder finder du en række eksempler på organisationer vi har samarbejdet med:

Aalborg Kommune, Borgmesterens Forvaltning, IT og Digitalisering.
Aalborg erhvervsråd
Jammerbugt kommune
Arena Manageren, Hjørring Kommune
Viborg Gymnasium og HF.
ARoS
Space LAB (DTU)
Grundfos
Danfoss
Velux
Løgstør skole.
FREJA (Forskningsgruppe på Aalborg universitet)
Limfjordsskolen
Kolding International Business Akademy.
Biomed Community.
Rønde Højskole.
UC Lillebælt
TV2 Nord
Nordisk Ministerråd
Ideklinikken (Aalborg universitetshospital)
SDU
DTU
Region Nordjylland. (Patientforløb – sundhed på tværs)
Rehabiliteringscenter for Flygtninge, Aalborg.
Odense Tekniske Gymnasium.
KPF-Arkitekter A/S.
Vejle kommune
DGI
Danish Entrepreneurship Reward
Center for Offentlig Kompetenceudvikling, Århus.
Phønix, Odense Kommune.
Ishøj kommune
BUPL-Nordjylland.
Sejersgaard Skolen.
Bjerget Efterskole
Odense kommune
Gentofte Plejeboliger og Dagcentre, Gentofte Kommune.
Gl. Hasseris Skole
Filstedvejens skole
Utterslev Skole
Rosenvangskolen
Sund By Netværket, Kommunernes Landsforening.
Autens.

Alle cases og projekter